Przejdź do głównej zawartości

TCK

    Dzisiaj trochę o kulturze i zabawie ;) ! Odkąd przeprowadziłam się do miasta - Tarnowskie Góry (z średniej wielkości wsi w Bieszczadach) zdecydowanie częściej i więcej mam 'spotkań' z kulturą pod wieloma względami i przez różne sposoby. Między innymi bywam na różnych koncertach (wcześniej w ogóle mi się nie zdarzało), chodzę dużo częściej do kina ( mieszkając na wsi widziałam kino tylko podczas szkolnych wyjazdów na film), biorę udział w różnych organizowanych imprezach jak np. Gwarki, Beerfest. Zaczęłam chodzić na siłownię - co moim zdaniem też jest swego rodzaju nie tylko otworzeniem się na ludzi ale i wyrazem kultury. Czytam więcej książek, biorę udział w większej ilości konkursów internetowych, telewizyjnych, radiowych, w których można wygrać nie tylko książki ale i inne przeróżne nagrody. Oglądam więcej i częściej wiadomości z Polski i ze świata. Oglądam więcej różnych filmów i programów naukowych. O kształceniu się wspominać chyba nie muszę ;) Mieszkając w Bieszczadach jednak częściej bywałam na wystawach malarskich czy rzeźbiarskich niż tutaj, więcej podróżowałam, brałam udział w konkursach piosenek i byłam nawet na sztuce teatralnej ba nawet więcej niż jeden raz. Ale wszystko nadrobię... no może oprócz konkursu piosenki :p Do tego mam zamiar nauczyć się tańczyć . 3majcie za mnie kciuki i za mojego partnera ;) Janek też nie umie tańczyć a zależy nam na tej umiejętności. :D

   Dobrze wiecie co to kultura, na ma prawdę wiele znaczeń. Dotyczy nie tylko zachowania przy stole ale i stylu bycia na co dzień, wychowania, różnych nauk, sztuki, religii, tradycji, myśli itd. Jest jej na prawdę wiele rodzajów. Objawia się wszędzie i w każdej postaci. Więcej na jej temat powie wam internet i tematyczne książki. Polecam bo warto w tej dziedzinie się trochę podszkolić. Kulturalnych ludzi się ceni. Podziwiam tych, którzy studiują kulturoznawstwo. Strasznie szeroka dziedzina nauki, która wymaga nie lada poświęcenia. (  https://pl.wikipedia.org/wiki/Kultura  )  (  https://pl.wikipedia.org/wiki/Kulturoznawstwo  )

    TCK to skrót od Tarnogórskie Centrum Kultury, które aż się prosi aby o nim wspomnień.
Ich strona internetowa  --> http://www.tck.net.pl/
TCK na Facebook'u --> https://www.facebook.com/tcktg/?fref=ts
TCK na Instagram'ie --> http://instagram.com/tcktg 


Zapraszam do tego miejsca - tutaj zaczerpniecie kultury pełną garścią. Powstało ono w 1997 roku czyli roku moich narodzin. Z kinem bywało różnie ale na ten czas funkcjonuje. Recenzując to miejsce, które niejednokrotnie mijam i w którym niejednokrotnie bywam i mam zamiar bywać napiszę to samo co na ich FB : Sympatycznie, kulturalnie i fajnie ! Budynek na zewnątrz jak i wewnątrz super wygląda ! Oby wciąż się rozwijał. Super pomysł z kinem. Byłam już kilka razy i mam zamiar chodzić częściej. Jedyna uwaga to wakacje - chciała bym aby i w ten czas było otwarte. Polecam dorosłym, młodzieży i dzieciom. :) Idealne miejsce w centrum miasta. W środku czysto i schludnie. Miła obsługa. Bardzo łatwy dojazd autobusem, autem jak i 'piechtobusem' ;) Przydało by się więcej, lepiej i częściej zareklamować to miejsce i wydarzenia w nim nie tylko internet ale i plakaty, ulotki czy radio. Człowiek, który się tym nie interesuje i nie siedzi w temacie TCK i Kina Olbrzym nie dowie się 'od ręki' o tym co się dzieje. No chyba, że przez przypadek. Ogólnie oceniam miejsce na -5. ;)

Adres: ul. Jana III Sobieskiego, 7 Tarnowskie Góry (centrum miasta )
tel. 
 32 285 27 34  

 Warto jeszcze wspomnieć, że kultura nie jest tylko tym z czym się większości kojarzy tj. sztywnymi ludźmi i nudą. Kultura pod każdą swoją postacią stanowi bardzo ważny aspekt w życiu człowieka dorosłego jak i w rozwoju dzieci. Kultura nie jest nudna, żmudna,trudna, stara czy sztywna. Może być zabawna,fajna, pouczająca, ciekawa, pełna rozrywki, radości itd. Wszystko zależy od tego jak się na nią nastawisz i pod jaką postacią zaczniesz zbierać jej owoce. Nikt nie każe chodzić Ci na opery jeśli ich nie lubisz ale do kina na fajny film czy z dzieckiem na teatrzyk to już co innego, nieprawdaż? Warto otworzyć się na to co ma nam do zaoferowania. Kultura jest dla każdego z nas i może być perfekcyjnie dopasowana pod Ciebie wystarczy tylko, że dobrze poszukasz.

  W tym miesiącu zawitam to tego miejsca kilka razy - przynajmniej mam to w planach ! Kino Olbrzym ma zaskakująco dobry repertuar na styczniowe dni. Zapraszam i Was ;) 
http://www.tck.net.pl/kino/biezacy-repertuar-miejskiego-kina-olbrzym-tck.html

Komentarze

  1. Bieszczady są za to niezmiernie piękne! :) Ale jeśli chodzi o kulturę to fakt - większe miasta mają przewagę w tej kwestii :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. miasto zawsze daje duzo wieksze mozliwosci :) mam nadzieje ze bedziesz korzystala z tego garsciami i ze na prawde Ci sie spodoba :)
    btw zapraszam do mnie na wakacje w srodku zimy...wybierz sie ze mna w podroz do Tajlandii <3
    https://brbadventures.wordpress.com/2017/01/02/one-night-in-bangkok/

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż zazdroszczę w tak cudnych regionach naszego kraju mieszkać. Ja mieszczuch mogę tylko w zachwycie i zazdrości się zanurzyć

    OdpowiedzUsuń
  4. ale mimo wszystko chyba wolę Bieszczady od Tarnowskich Gór, ale co ja mieszkaniec stolicy Pyrlandii mogę wiedieć

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!
Szczególnie cenię sobie te konkretne i rozwinięte a nie na odczepnego :)
Komentarze są moją motywacją do dalszej pracy i oznaką, że nie idzie ona na marne!

Naj naje :)

Pomóż dziecku przyjść na świat i przeżyć

Cześć !

    Dzisiaj na moim blog post trochę nietypowy :) Jak już wiecie bardzo lubię pomagać i robię to zawsze z ochotą ! Mam nadzieję, że Wy także ;) Pomaganie jest fajne i oczywiste ( a przynajmniej powinno takie być). Pamiętajcie - DOBRO ZAWSZE WRACA ! Pomagać i wspierać potrzebujących można na wiele sposobów i nie trzeba mieć milionów na koncie. Wystarczy mieć dobre serduszko <3 Wierzę, że Wy go posiadacie :) Jakiś czas temu był post dotyczący czynienia dobra i pomagania. Było nawet kilka typowo tematycznych jak o Cichym Kącie czy WOŚP i innych.

    Czasem aby komuś pomóc wystarczy dobre słowo, miły gest, uśmiech czy podanie ręki. Niekiedy trzeba trochę więcej jak wysłanie listu/ kartki, paczuszki, podarowanie jedzenia, zrzucenie się do kubka czy długiej rozmowy. Często niestety najlepszym wsparciem jest jednak pomoc finansowa poprzez podarowanie pieniędzy. Myślę, że każdego kto nie głoduje naprawdę stać choćby na symboliczną złotówkę... Nikogo do niczego nie namawiam ani nie zm…

Panda Time

Hej, dzisiaj post pt. Panda Time - czyli co się u mnie działo na przestrzeni minionego czasu :) Oczywiście postaram się o same dobre , motywujące i pozytywne wiadomości! Przepraszam, za kilu dniową nieobecność - wyjechałam w Bieszczady do rodzinki, na urodziny Braci i chciałam spędzić tam czas bardzo aktywnie przez co zaniedbałam bloga.

  Przechodząc do konkretów, tak więc:
---> 16.12 .2016 r urodziła się moja jedyna póki co i pierwsza zarazem siostrzenica Julia ! :D
---> Janek skończył policealną i zdał perfekcyjnie egzamin zawodowy we wrześniu ,
---> pierwszy raz byłam nad morzem i na tak dużej imprezie jak koncert Armina van Buuren w Gdańsku 14.05.2016 r ,
---> schudłam prawie 10 kilo do tej pory i to jeszcze nie koniec !,
---> Poprawiły się moje stosunki z siostrą,
---> więcej, bardziej, lepiej, częściej pomagam ludziom i zwierzętom od tamtego roku -a tylko od początku tego roku wysłałam już dwie paczki na cele charytatywne i wpłaciłam drobne sumy na różnie zrzutk…

Być fit odpowiedzialnie !

W tej notce trochę o tym i o tamtym ze strefy zdrowia, bezpieczeństwa, urody, treningów, diety, samopoczucia i tego czego dusza zapragnie. Źródło: be active Ewy Chodakowskiej NR 1 (1) Lipiec 2015. 
 *  Każda dieta działa - o ile się jej przestrzega ! I o ile jest odpowiednia ;) Nieważne jaką dietę wybierzesz, byle było w niej dużo warzyw ! 
*  Joga też odchudza!
*  Ile kofeiny zawiera kawa? 
-> espresso 60 ml= 100 mg
-> "sypana" (po turecku) 250 ml= 95 mg
-> rozpuszczalna 200 ml= 80 mg
-> z domowego ekspresu 140 ml= 80 mg 
* Dla kolan ubytek 1 kg masy ciała to tak, jakbyś schudła/schudł od 4 do 11 razy więcej!
* 30 - 40 g --> tyle błonnika powinno się codziennie zjeść wg zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia
* Żeby schudnąć musisz jeść !
* Po pierwsze nie szkodzić ! Gotowe napoje w kartonach lub butelkach kiepsko nawadniają - i tuczą!
* Cellulit? NIE! Złota dwunastka w walce z "pomarańczą" :
-> szparagi,
-> truskawki,
-> produkty pełnoziarniste,
-> broku…