Przejdź do głównej zawartości

Parvo. - choroba siejąca zgrozę. Psom na pomoc!

  Dzisiaj dalej w temacie zwierząt. Za chwilkę się to zmieni jednak chciała bym do końca poprowadzić temat pomocy zwierzętom. Mam nadzieję, że nie jest to dla Was nudne. Staram się po prostu w miarę możliwości nagłaśniać akcje charytatywne i uświadamiać ludzi na potrzeby zwierzaków oraz ich opiekunów. Empatia jest bardzo ważna.  Być może Wasze serca otworzą się bardziej dzięki świątecznej atmosferze, która już małymi krokami udziela się także mi. ;) Kto wie... może dzięki temu postowi ktoś zrobi coś dobrego! Warto próbować :D
  Parvo. czyli parwowiroza psów – zakaźna, zaraźliwa choroba atakująca głównie psy młode, do szóstego miesiąca życia. Niekiedy może również dotyczyć psów dorosłych, w szczególności niezaszczepionych. Psy przechodzą ją bardzo przy tym cierpiąc. Po szczegóły odsyłam Was do Wikipedii ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Parwowiroza_ps%C3%B3w ).
 Przyznam szczerze nie wiedziałam, że istnieje takie coś jak Parvo póki nie zobaczyłam dosłownie błagalnego postu na FB o pomoc organizacji PSOM NA POMOC. O parvie doszkoliłam się sama z internetu.
Czemu o tym wszystkim piszę? A no temu, że niestety ta choroba 'odwiedziła' psiaki z tego własnie ośrodka pomocy zwierzętom. Leczenie jej jest drogie. Jak już wspomniałam kilka postów temu organizacja ma bardzo duże potrzeby, ogrom długów, wydatki co raz większe, zwierzęta wymagają co raz więcej uwagi, co raz więcej specjalistycznego leczenia, karm, koców itp, itd. Pieniądze same się nie znajdą. Trzeba im pomóc. Nie obądźmy obojętni! Jeśli ktoś chce się zapoznać ze szczegółami dotyczącymi tej organizacji non profit zapraszam kilka postów niżej a także na ich FB ( https://www.facebook.com/psom.na.pomoc/?fref=ts ) oraz na oficjalną stronę internetową ( http://www.psomnapomoc.pl/ ) ! ! !
Pomagać można na różne sposoby - nie tylko przelewami ! Choć przyznam szczerze pieniążki są tutaj najbardziej potrzebne. Niektóre sposoby wymieniłam w poprzedniej notce na ich temat. Dzisiaj pragnę dopisać jeszcze kilka, które również powinny 'przypaść Wam do gustu'. Oprócz przelewu Konto do wpłat:
FUNDACJA MIĘDZYNARODOWY RUCH NA RZECZ ZWIERZĄT VIVA!
ul. Kawęczyńska 16 lok. 39, 03-772 Warszawa
Numer konta: 20 2030 0045 1110 0000 0255 8120 z dopiskiem PARWO.
Dla przelewów zagraniczych:BIC: PPABPLPKXXX ] 
można też wspomóc poprzez:
1. Zakup tapety z jednym z pięknych czworonogów:
SMS o treści ag.psiaki na numer:
- 79480 (koszt 9zł + VAT) lub 
- 92550 (koszt 25zł + VAT)
więcej: http://pomagam.psomnapomoc.com.pl/
albo
2.PayPal: asiaf1@interia.pl  

Każda złotówka się liczy ! Każda pomoc! 
Zwracam także uwagę na możliwość dziennego nakarmienia psiaków przez wybór psa na stronie psomnapomoc.pl dokonując przelewu dziennego minimalnego kosztu wyżywanie jakim jest 3 zł. Można zwiększyć ilość dni. To łatwe, proste i szybkie. Ja również tak pomogłam choć ostatnimi czasy sama miałam problemy finansowe. Niektórzy z Was zapytają dlaczego więc jeszcze komuś pomagam?! A no dlatego, że wiem jak to jest nie mieć i potrzebować. 
PONIŻEJ UDOSTĘPNIAM POST, KTÓRY WYSZEDŁ OD "PSOM NA POMOC". 

" PROSIMY O POMOC FINANSOWĄ NA OPŁACENIE LECZENIA CHORYCH NA PARWO PSÓW!!
http://pomagam.psomnapomoc.com.pl/?p=parwo
Kochani po raz kolejny prosimy o pomoc finansową.
Sytuacja jest tragiczna: 5 psów z 8 które zabrałyśmy ze schroniska zachorowało na parwowirozę. 6 dostał biegunki więc czwkamy na informację jaki będzie wynik testu.
Pierwszy rozchorował się już pierwszego dnia od przywiezienia, potem kolejne.
Od soboty lekarze walczą o ich życie, co wiąże się z podawaniem surowicy, kilkoma kroplówkami dziennie, antybiotykami, badaniami krwi itp. Koszt ich leczenia to już teraz prawie 5 tyś pln!!!!!!!!!!!!!!
a to jeszcze nie koniec. 
Najsłabsze są szczeniaki. Mamy nadzieję, że uda się je uratować i wszystkie przeżyją.
Bardzo prosimy o pomoc. My już nie dajemy rady :-( " 

Komentarze

  1. Jako miłośniczka zwierząt bardzo się cieszę, że istnieją jeszcze osoby których oprócz czubka własnego nosa interesuje również los innych, w szczególności zwierząt. Niestety nie mam konta bankowego, a na telefonie blokadę smsów, żeby nie przychodziły mi różnego rodzaju reklamy ale (w tym przypadku niestety) działa to także w drugą stronę. Mam w domu masę nieużywanych koców i innych podobnych rzeczy, planuję też wybrać się do ciucholandu aby zakupić jakieś pluszaki żeby docelowo przekazać to wszystko krakowskiemu schronisku. Super, że istnieją osoby takie jak Ty, które nagłaśniają takie akcje. Naprawdę jestem pełna szacunku, oby tak dalej! Pozdrawiam, K!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ! Miło mi czytać takie komentarze jak Twój :) I 3 mam kciuki aby takich ludzi jak My - pomagających innym było więcej i więcej :)

      Usuń
  2. nawet nie wiedziałam, że jest taka choroba, ale na psach mało się znam. generalnie mam hopla na punkcie świnek morskich i też zawsze je wspieram, gdy tylko mogę. ;) i u siebie na blogu też ostatnio o nich pisałam. :)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że w ogóle robisz coś dobrego i pomagasz ! Wszystko się liczy :)

      Usuń
  3. Też o tej chorobie nie wiedziałam bo teraz jestem kociarą. Piękne to co robisz:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Chciała bym aby więcej ludzi zaczęło działać na korzyść innych ludzi i zwierząt a nie tylko na korzyść własnego ' czubka nosa'... niekiedy zadartego czubka nosa. ;)

      Usuń
  4. Piękne jest to co robisz! Masz wielkie serce

    Zapraszam do mnie http://oleksandrao.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!
Szczególnie cenię sobie te konkretne i rozwinięte a nie na odczepnego :)
Komentarze są moją motywacją do dalszej pracy i oznaką, że nie idzie ona na marne!

Naj naje :)

Pomóż dziecku przyjść na świat i przeżyć

Cześć !

    Dzisiaj na moim blog post trochę nietypowy :) Jak już wiecie bardzo lubię pomagać i robię to zawsze z ochotą ! Mam nadzieję, że Wy także ;) Pomaganie jest fajne i oczywiste ( a przynajmniej powinno takie być). Pamiętajcie - DOBRO ZAWSZE WRACA ! Pomagać i wspierać potrzebujących można na wiele sposobów i nie trzeba mieć milionów na koncie. Wystarczy mieć dobre serduszko <3 Wierzę, że Wy go posiadacie :) Jakiś czas temu był post dotyczący czynienia dobra i pomagania. Było nawet kilka typowo tematycznych jak o Cichym Kącie czy WOŚP i innych.

    Czasem aby komuś pomóc wystarczy dobre słowo, miły gest, uśmiech czy podanie ręki. Niekiedy trzeba trochę więcej jak wysłanie listu/ kartki, paczuszki, podarowanie jedzenia, zrzucenie się do kubka czy długiej rozmowy. Często niestety najlepszym wsparciem jest jednak pomoc finansowa poprzez podarowanie pieniędzy. Myślę, że każdego kto nie głoduje naprawdę stać choćby na symboliczną złotówkę... Nikogo do niczego nie namawiam ani nie zm…

Savoir vivre (czyt. sawuar wiwr ) na siłowni!

Savoir vivre (czyt. sawuar wiwr), (fr. savoir – wiedzieć, vivre – żyć; „znajomość życia”) – ogłada, dobre maniery, bon-ton, konwenans towarzyski, znajomość obowiązujących zwyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności obowiązujących w danej grupie.
   Wyrażenie savoir-vivre pochodzi z języka francuskiego i jest złożeniem dwóch czasowników w formie bezokolicznika. Savoir znaczy wiedzieć, vivre znaczy żyć. Stąd savoir-vivre przetłumaczyć można jako sztuka życia. Wzięte razem, tworzą splot słów, który można rozumieć przede wszystkim, jako znajomość obyczajów i form towarzyskich, reguł grzeczności, a interpretując je, także jako umiejętność postępowania w życiu i radzenia sobie w różnych trudnych sytuacjach.
   Zasady savoir-vivre'u dotyczą przede wszystkim kilku głównych dziedzin życia:
~ nakrywania, podawania do stołu i jedzenia oraz picia,
~ wyglądu, prezencji (np. postawy, higieny) i właściwego ubioru (Dress code),
~ form towarzyskich (np. w miejscu pracy, w rodzinie, na przyj…

Odchyły przypałowej Pandy !

Tak - chodzi o mnie i o moje odchyły. W sumie dawno miałam napisać taki post z pomysłu mojego faceta. :)
Pewnie tez macie swoje 'odchyły', ciekawi mnie jakie ?!  
Z chęcią poczytam o nich w komentarzach =)
 Wymienię kilka swoich, które są według mnie najciekawsze :3

1. Sok z czerwonego grejpfruta (grejfiuta po mojemu ) nie jest dla mnie w ogóle kwaśny.
2. 7-8 godzin snu to dla mnie znacznie za mało ! Po południu muszę dospać ze dwie bo inaczej nie wytrzymam ani do 20.
3. Uwielbiam stare piosenki ubiegłych dekad jak i twórców tamtejszej muzyki ( nie tylko polskich).
4. Często w domu zachowuje się jak małe dziecko w stosunku do mojego chłopaka, bo nie publicznie ani w stosunku do innych członków rodziny - jest to pozytywne i czasami zabawne. On uważa, że słodkie. To przez to, że moje dzieciństwo było nieciekawe i tak jakbym go nie miała. Teraz gdy mam full miłości, szczęścia i bezpieczeństwa to dzieciństwo się aktywuje w niedużym stopniu, ale jednak.
5. Gdy mój chłopak ma nocną zmi…